
Nowe targi branży tekstylnej za nami
lipiec 27, 2018 | 20 komentarzyPoczątek lata w Kielcach rozpoczął się pod znakiem mody. Wystawcy i zwiedzający z kraju i ze świata, mnóstwo nowości od producentów, prezentacje kolekcji topowych marek szyjących dla najmłodszych oraz ciekawe spotkania i warsztaty – tak w wielkim skrócie można opisać premierową edycję Targów Kontraktacyjnych Odzieży i Tekstyliów Dziecięcych Fashion for Kids.
Wystawa, która odbyła się od 28 do 29 czerwca w Targach Kielce zgromadziła firmy z 7 krajów świata, takich jak: Belgia, Dania, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania, Francja i Turcja. Dwudniowe wydarzenie dedykowane modzie dziecięcej miało miejsce w największej hali targowej – pawilonie E. Na potrzeby nowego wydarzenia powstał profesjonalny wybieg, na którym mali modele prezentowali poszczególne kolekcje na różne sezony. Ofertę producentów i dystrybutorów obejrzało blisko pół tysiąca branżowych zwiedzających, między innymi z Niemiec, Ukrainy, Rosji, Słowacji, Rumunii, Czech, Bułgarii, Demokratycznej Republiki Konga oraz Kanady.
Modowy event w światowym stylu
Doświadczenie twórców doskonale znanych targów Kids’ Time od początku wróżyło powodzenie nowemu wydarzeniu na europejskiej mapie spotkań branży dziecięcej.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani z udziału w Targach Kontraktacyjnych Odzieży i Tekstyliów Dziecięcych – mówi Ismail Hakki Kiraz z tureckiej firmy Kimpeks Tekstil. – Do kieleckich targów po raz pierwszy przyjechaliśmy na początku tego roku, na inne wydarzenie poświęcone zabawkom i artykułom dla dzieci. Zarówno z udziału w Fashion for Kids jak i Kids’ Time jesteśmy bardzo zadowoleni.
Uczestnicy i wystawcy podkreślali międzynarodowy wymiar targów Fashion for Kids.
– Podczas wystawy obecne były firmy z całej Europy. Obok nas były stoiska z Danii, widziałam też stoiska z Hiszpanii i Włoch – komentuje Danijela Pantic, reprezentantka MiniMignon z Francji.
Mała moda na wybiegu
Główną atrakcją wydarzenia Fashion for Kids były pokazy mody. Ponad sześćdziesięcioro dzieci w wieku od 3 do 10 lat, przez dwa dni targów, kroczyło po wybiegu i zawodowo prezentowało najnowsze trendy.
– Interesującą rzeczą podczas Fashion for Kids były pokazy mody. Mogliśmy podziwiać małe talenty, a to nie często się zdarza na tego typu wystawach. Pokazy były bardzo profesjonalnie zorganizowane. W mojej opinii były najmocniejszym punktem targów – mówi Danijela Pantic,
z MiniMignon.
Firmy pochwaliły się kolekcjami na sezon jesień/zima 2018 oraz na sezon wiosna/lato 2019. Oprócz konfekcji, było obuwie i różnorakie akcesoria, m.in. parasole, ozdoby do włosów, biżuteria torebki
i plecaczki.
Fashion for Kids edukacyjnie
Branża tekstyliów dziecięcych rozwija się bardzo dynamicznie, a jednym z najbardziej chłonnych krajów jest Rosja.W ramach spotkania z Eleną Pismenskają omówiono w jaki sposób wejść na rynek odzieży dziecięcej w Rosji, a także trendy marketingowe na Wschodzie. . Pismenskaja podkreśliła w swojej prelekcji, że targi Fashion For Kids są doskonałą okazją do pozyskania nowych kontaktów i poszerzenia wiedzy o zagranicznych rynkach. O planowaniu zakupu towaru na potrzeby własnej działalności, opowiedziała Agnieszka Socha, specjalistka ds. zarządzania i logistyki w małych firmach handlowych. Udział w targach wzięła także Dagmara Habiera od lat realizująca projekty szkoleniowe i doradcze z zakresu Visual Merchandisingu. W ramach Fashion for Kids poprowadziła zarówno wykłady jak i warsztaty.
– Czasem warto zrezygnować z pokazania całej ekspozycji sklepu,
a skupić się na najważniejszych dla naszego klienta elementach – mówiła Dagmara Habiera.
Strefa Projektantów i Influencerów
Z myślą o projektantach, designerach, stylistach i influencerach powstała specjalna strefa. Organizatorzy Targów Kontraktacyjnych Odzieży i Tekstyliów Dziecięcych stworzyli okazję do nawiązania kontaktów biznesowych pomiędzy wystawcami a projektantami i blogerami.
– Możemy wymienić się doświadczeniami, spojrzeć na modę dziecięcą świeżym okiem. Targi to doskonała okazja, by nawiązać relacje handlowe. Spotkałam się z pozytywną reakcją i nastawieniem wystawców obecnych na Fashion for Kids – podkreślała Joanna Jończyk, projektanta.
Drugiego dnia wystawy kilkanaście blogerek z całej Polski przyjechało do Kielc, (w tym także my) by zobaczyć premierową edycję targów odzieży dziecięcej i nawiązać nowe współprace. W czasie spotkań z wystawcami, zapoznały się z najnowszą ofertą produktową firm branży dziecięcej oraz ich rynkowymi hitami. To co możemy Wam powiedzieć o naszych odczuciach, to na pewno to, że tego typu targi są bardzo potrzebne. Bo to tak naprawdę dzięki nim jesteśmy w stanie odkrywać nowe marki, nie tylko z naszego kraju. Wierzymy, że obecne targi rozwiną się tak mocno jak Kids Time Kielce i z roku na rok przyjdzie nam oglądać coraz to większą liczbę wystawców.
Autor: Świat Karinki
20 komentarzy
Nawet nie wiedziałam że dzieci też chodzą na wybiegu 🙂
chodzą chodzą i nasza Karina np bardzo to lubi
O! Coś dla mnie! Chętnie przeszłabym się na taką imprezę.
to bardzo fajna sprawa
O świetną sprawa takie targi. Też chętnie bym się wybrała.
zgadza się
Super sprawa! Na pewno kiedyś wybiorę się na takie targi!
super
Pięknie to wszystko wygląda. Słyszałam o tych targach, jak i również o wielu innych, które organizują prężnie Kielce 🙂
Kielce robią świetną robotę w tym temacie
Ale tam pięknie było… Chętnie zobaczyłabym to wszystko na żywo 🙂
warto było tam być
Wow! Świetna impreza. Będę obserwować warszawską scenę modową, sama chętnie wybrałabym się na takie wydarzenie.
mam nadzieję że i w Wawie coś się pojawi
Chyba przepadłabym w tych wszystkich wieszakach!
nie dziwne
Na takichtargach zawsze można znaleźć coś dla siebie.
to fakt
wspaniale ! Zgubiłam bym oczy 🙂
🙂